how to take a nice shoot on floorball?

fått några frågor då&då om vilka inställningar jag använder vid innebandy fotograferingar då jag tänkte att jag istället gör ett inlägg om det för att skicka komentarer till de som frågar. Med tanke på att jag är inne på andra året jag fotar innebandy nu så har man ju börjat lära sig lite, men de är dock första året jag fotar med D90 och bättre objektiv. Bilderna som är fotade hittils är fotade med mitt fasta 50 med bländarvärdet 1.8. I bilderna nedan minns jag inte exakt vilka inställningar jag hade och i med att jag inte kan få upp mitt adobe bridge raw redigeringsprogram så kan jag inte se det heller, men jag kan tänka mig att jag har slutartiden på 1/200 eller mer och bländarvärdet på 2.8 - 3.2 och ison på kanske 500-600(om ens de?). Det beror helt på hur stort bländarvärde och hur slutartiden ser ut, det är jätte svårt att säga exakta siffror med tanke på att man (jag) byter alltid några ggr per match för att se vad som är bäst. M tycker jag är bäst att fota i. Jag redigerar nästan inte bilderna heller, de enda jag faktiskt gör är att lägga på lite kontrast så att tröjorna får lite snyggare färg!

så lite att tänka på när man fotar innebandy:
* det går snabbt, så försök att ha snabb slutartid.
* inte ha alldelles för liten bländare, de misstaget har jag gjort.
* testa dig fram, våga byta inställningar osv, de går ju bara att ställa tillbaka de om de skulle bli hel knasigt.
* ta helst liggande bilder så man får med mer yta av planen och mer spelare i bilden, de ger en annan känsla.
 

två bilder jag tidigare visat.


jag är ingen höjdare på att skriva bra och så att folk förstår och de kanske inte var världens bästa inlägg men komentera gärna om det var bra och om ni hade någon hjälp av det nästa gång ni fotar innebandy!:)

Kommentarer
Postat av: FOTOGRAF ELIN LANDÉN

sv; tack! :D

2011-11-01 @ 20:31:48
URL: http://elinmargaretalanden.blogg.se/
Postat av: stina

skitgo tjej verkligen! :)

2011-11-02 @ 10:46:13
URL: http://rosenqvsit.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0