Kommit hem!

Nu så har jag kommit hem från visingsö. Det hare varir super kul!! :). vi kom fram runt 8 på kvällen nån gång. vi åkte ut med gummibåten vid halv 10 och la kräftburar, mörkt och blåsigt var det så man såg nästan ingenting, sen så tog jag en massa kort och lite sånt (bilder kommer sedan). innan vi la kräftburarna kom Tina & Micke och Stina & Jocke ^^. kul :D. sen var vi uppe och satt i skölds båt med Stavander , Stina , Tina , Micke, Jocke , Pappa , Fredrik och så klart Sköld, och  spelade kort och så :). 

vaknade vid halv 7 - 8 och skulle vittja kräftburarna, vi fick ju hur MYCKET som helst! NOOT, inte en enda.  hehe. Sen så hängde jag med tina , micke , skäöld och stavander för vi skulle vittja deras burar som var långt uppe vid visingsö. vi seglade dit, tina&micke fick 37 kräftor i 1 bur. ojoj!! blev 2 FULLA backar med kräfor. haha skäld & stavander fick 10:P, sen så var det att åka tillbaka så åt vi och lite så på solbacken, jag tog snitzel och så, det var den godaste snitzl jag ätit !!. och jag tog även massa kort den dan, sen gick vi och kollade lite på riddarspelen och så :). sen på kvällen spelade vi kort och så :). 
 
Idag så stannade vi bara till 11 tyå för det var sån vind så vi åkte tidigt för det skulle bli mer vind frammåt dagen, men det var då det värsta jag vart med om, båten flög fram i vågorna, det var läskigt, 


på lördagen också så hyrde vi cyklar ocg cyklade en stund (hundarna var även med) och dom andra skulle gå in i affären och handla något, så jag stod där ute själv med hundarna så gick det förbi en igelkott och lizz rusade fram till iglkotten och jag kunde inte dra tillbaka henne hon är så grymt stark och då kom hugo och ville ha den också, jag stod där livrädd oc försökte dra undan dom så att dom inte skulle få taggar att fastna och så,  hundarna var blodiga och igelkotten också för den delen,  men som tur var kom fredrik ut väldigt  snabbt för det fanns inte det dom ville ha, och han fick dom att släppa igelkotten, jag kan inte fatta att dom tog igelkotten och bet den och så när dom är världens snällaste hundar annars!! men,men det var i alla fall inte första gången dom had tagit en igelkott, !!

nu när jag kom hem så åkte jag och mamma upp och kollade på matchen som jag inte kunde va med på :P dom förlorade med 5-1 :( synd tjejer !
sen blir det nog att kolla på damlagsmatchen :) .


puss&kram

// Sophie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0